Александър Морфов  >>  произведения  >>  театрални спектакли  >>  Люсет Готие, или стреляй веднага! | Театъ...

Наталия Благих, Владимир Скворцов, Рушан Иксанов, Татяна Владимирова, Алексей Осипов, Валерия Суркова, Марина Чуракова, Андрей Кондаков, Анатолий Завялов, Федор Урекин, Алексей Черних, Наталия Житкова, Сергей Тонгур, Григорий Старостин, Петр Смидович, Людмила Дмитриевна, Анжела Белянская 

Жорж Фейдо

Александър Морфов 

Ирина Заревая 

Александър Морфов 

Сергей Грицай 

Алеся Манковская

155 мин., с антракт 

Люсет Готие, или стреляй веднага! 

Театър "Et Cetera", Москва, Русия

премиера 3 октомври 2003, Голяма сцена 

редактирана версия 18 януари 2006 

Автор

Режисьор 

Драматург и преводач

Сценография и костюми 

Хореография 

Музика

Продължителност 

Участват

     Френската любовна комедия в постановката на талантливия и изобретателен Александър Морфов е ярко и изключително весело преживяване. Изобилието от музика и костюми създават атмосфера на кабаре някъде в Париж. Всяка секунда носи нова изненада не само на публиката, но също и на Люсет - една жена, потеглила на любовно пътешествие, хвърлена в бездната на абсурда, интригата и емоционалната уязвимост. 

Жизнерадостен празник с вкус на френско шампанско! 

Част I                                                                             Част II 

ОТЗИВИ: 

"Пиесата на Жорж Фейдо трудно би могла да бъде наречена изключителна и от всяка нейна постановка се очаква да не бъде нещо повече от средностатистически спектакъл... Ако не беше брилянтният превод на Ирина Заревая и майсторски оркестрираното действие от режисьора Александър Морфов.

Свински джолан в до мажор | Светлана Осипова, Московский комсомолец, 06.10.2003

"Морфов винаги говори в прав текст, Морфов е винаги директен и ако очаквате намеци, не влизайте в салона. На сцената на "Et Cetera" има втора сцена - тази на парижанското кабаре, в което пее водещата актриса. Действието се развива едновременно и на двете сцени, тъй като те са еднакво важни. Втората сцена неизбежно напомня за безусловната театралност на сюжета. Зрителят постоянно осъзнава, че това, което вижда, са актьори в роля.

Винаги положителен | Алла Верди, utro.ru, 08.10.2003 

"Толкова шеги, и гегове, и салта, и превратности, и луд смях не може да се намери в нито един спектакъл на московска сцена от последното десетилетие. Драматургът е написал скромен, но деликатен текст, а режисьорът го е превърнал в енергично и неочаквано забавно преживяване, изпълнено с трикове.

Стреляй само по специална заповед | Алексей Филипов, Известия, 08.10.2003

"Et Cetera" систематично изгражда репертоарен имидж, в който ясно се очертава линията на театралното преувеличение и дръзката комична игра. В този смисъл Морфов е истинска находка. Сценичният му жест е лек, обича играта, иронията и дори преувеличения фарс... [Този спектакъл] разкрива образа на модерния мъж, описан в пиесата на съвременния драматург Фейдо. Мъж, неспособен да изпитва страст, да се държи като мъж, а способен само на жалки размишления... Морфов разгръща на сцената пародия след пародия, като умножава работата на Фейдо. Кабаретните актьори се превръщат в клоуни и в акробати, падат, спъват се и сменят мимики за секунди.

Ако ще стреляш, да е веднага! | Наталия Каминская, Култура, 09.10.2003 

 

"В спектаклите на Морфов [на сцената на "Et Cetera"] - комедиите "Люсет Готие, или стреляй веднага!" и "Татко Юбю", светът е своенравен и неговите жители живеят в яростен ритъм, едно събитие настига предишното с някаква свръхчовешка скорост. Стилът е сравним с традицията на марионетния театър. Морфов обича подчертаната театралност и затова актьорите му често са в открит диалог с публиката. В "Люсет" има две основни находки: Чарлз, братът на Люсет (Валери Панков), шизофреник, пациент на клиниката на д-р Бланш, и Бузан, "чиновник в нотариална кантора, но поет по призвание" (Алексей Черних). И двамата актьори балансират по тънката линия на преувеличения хумор: единият напомня великолепния Стив Мартин в класическата холивудска комедия "От мошеник нагоре", а другият - типичен герой на ранното кино, непохватен, жалък, хилав, червенобузест и с чифт глупашки очила на носа. И двамата актьори изпадат в маймунска лудост, но го правят така искрено, че не можеш да устоиш и да не се поддадеш на техния чар. Морфов често разкрива изцяло героите си. Тук актьорите на "Et Cetera" талантливо са обединили достоверност и пълна ирония, за да създадат специфична театрална атмосфера.

За някои загадки | Олга Нетупская, Планета Красота, 01.01.2005 

Share on G+
Share on Facebook
Share on ВКонтакте
Share on Twitter
Share on LinkedIn

© 2019 by mdemireva